Monday, August 2, 2010

cerita dan ceritun

Assalamualaikum w.r.b

Asenya dah lama aku tak pos entry baru..huhuhu..amik ko hari ni semua nak cerita idea datang berjuta-juta masuk dalam kepala..aku masa ni ngah tunggu binim aku abis kelas..lepak sekejap kat sebuah restoran kegemaran ramai budak-budak kolej bini aku..huhuh..bukan sal kolej ni aku nak cerita..aku nak cerita sal apa yang berlaku haru ni..huhuhuhu..tadi lepas hantar bini aku ke kolej aku terus ke office..sampai aje kat office si pendek tu ajak aku pergi airport katanya ade kerja..Sebelum ni aku tak pernah pun memerhatikan aiport di Pengkalan Chepa tapi hari ni banyak sangat masa agaknya aku sembat termenung dan memerhati sekeliling
Selesai aje tugasan sipendek tu ajak aku membasahkan tekak untuk seketika..hahahah..mimpi apa sipendek tua ni belanja rokok dunhill 20 plak tu haih hari ni rezeki aku murah kot hahaha..Alhamdullilah apapun kita kena bersyukurkan dengan apa yang ada dan dengan apa yang kita dapat..Selesai aje membasahkan tekak aku terus diajak balik keoffice..dalam perjalanan balik..Lebih kurang 3km kuar dari kawasan aiport area Pantai Timur tu aku perhatikan jalan menuju ke Pusat bandar Kota Bharu jem..Aku ape lagi tarik tali pinggang keledar ingatkan ada sekatan jalan raya..harap maklumlah aku takpernah kenakan tali pinggang keledar ni kalau bukan diibu negara..Sampai aje dekat baru aku tahu..Ma'syaallah
 
Huhuhu..mengikut pendek si kawan aku tu mangsa yang teribat warga emas umur 66tahun mati ditempat kejadian.Aku faham ajelah xturun pun takut darah la katakan.Aduh rasa nak muntah sajok..lama juga berhenti kat situ..Aku dalam kereta memerhatikan keadaan disekeliling..Ambulance dan sampai sipendek tu terkedek-kedek datang masuk dalam kereta..Dan kami pun memulakan perjalanan menuju ke office..dah tinggal sipendek aku terus kekolej amik wife aku..Sampai dikolej kul4petang..bini aku tak kuar lagi sebab ada discussion sal projek lembu tenusu apa ntah.Itu sahaja untuk hari ini..dah penat haku nak tulis..malam ni ada kerja lagi nak perlu disiapkan..kepada pembaca yang budiman berhati-hatilah dijalanraya...

No comments:

Post a Comment